Oktatás, informatika, pedagógia
Az Oktatás-Informatika-Pedagógia 2019 konferenciára – amelyet második alkalommal rendezett meg az intézet – az ország több pontjáról: Budapestről, Szegedről, Egerből, Nyíregyházáról, de még a határon túlról, Szerbiából is érkeztek szakemberek. A tanácskozás résztvevői döntően egyetemi kutatóhelyek, oktatási intézmények, valamint oktatási-informatikai eszközöket forgalmazó cégek képviselői voltak.
- Sokan félelmetes dologként tekintenek a digitális technológiákra, pedig azok ma már egész életünket áthatják, a bölcsődés kortól egészen a felnőttképzésig – fogalmazott köszöntőjében Buda András, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet adjunktusa. A szervezőbizottság elnöke hangsúlyozta: nem véletlenül invitálták a programra a hallgatókat is a szervezők, hiszen a leendő tanárok számára kiemelten fontos, hogyan tudják majd munkájuk során alkalmazni a digitális eszközök és programok lehetőségeit.
A rendezvény egyik témája az új eszközök nyújtotta információs társadalmi esélyesegyenlőség volt, ami többek között a kisgyermekes kutatók számára bír nagy jelentőséggel.
- Hihetetlen támogatást nyújtanak a nők tudományos pályafutásának segítésében a digitális eszközök, amelyek lehetővé teszik akár a virtuális részvételt a különböző nemzetközi rendezvényeken, tanácskozásokon, megbeszéléseken, amelyek mind-mind a szakmai előmenetelt támogatják – fejtette ki Pusztai Gabriella, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet igazgatója.
A konferencián tematikus szekciókban hangzottak el előadások a közoktatásban alkalmazott innovációk, a digitális tanulási környezetek, valamint a digitális eszközök szerepéről a tanulástervezés- és szervezés területén.
Sajtóiroda - BZs