Diótörő 2.0 – kétszeres teltház
A klasszikus mesét a 21. századi gyerekekre szabva, új köntösben vitte színpadra a társulat. A musicalben a digitális világ jellegzetességei éppúgy megjelentek, mint a babák szimbolizálta hagyományos értékek. A történetben ugyanis az Egérkirály egy számítógépes vírus képében akarta eltörölni a karácsonyt és minden fontos emberi értéket. Ez ellen harcoltak a gyerekek és a hagyományos játékok.
A Diótörő 2.0 ötlete tavaly a Karácsonyi ének című családi musical bemutatója után pattant ki a Végh Veronika produkciós vezető fejéből, de komolyabban nyáron kezdtek el foglalkozni a férjével, Csáki Szabolcs rendezővel közösen a dramaturgiával, ősszel pedig a szövegkönyv, majd a dalok is elkészültek.
A hatalmas közönségsikert arató történet nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek számára is tartogatott mondaivalót, hiszen a szülő és gyermek viszony igen erőteljesen szerepel a darabban egy mai család karácsonyán keresztül. A látványos jelmezeket, kosztümöket, kellékeket és a színpadi játékot öt óriási LED-fal egészítette ki.
A rendezvény díszvendége Bodrogi Gyula Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész, a Nemzet Színésze volt, aki az előadás végén köszöntötte a nézőket.
A premiert délután több mint ezer hátrányos helyzetű, illetve a klinikán kezelt krónikus beteg gyermek láthatta ingyen. Az egyetemi polgárok pedig az esti bemutatóra válthattak jegyet jelképes összegért. A szervezők a befolyt összeget jótékony célra fordítják.
Sajtóiroda-TB