Ez már nem (csak) játék

2019. november 22. - 09:18 Sikeres szakosztályt működtet, átfogó tanulmányt készített, és oktatási-kutatási-felkészítő központot épít az e-sport számára a Debreceni Egyetem – ezekről is szó volt azon a konferencián, amelyen az e-sport közgazdasági, informatikai és magatartástudományi vonatkozásait vitatták meg.

Sokan még mindig csak egy játéknak tartják, pedig az e-sport népszerűsége és gazdasági jelentősége mára megkérdőjelezhetetlen. A márkabefektetések alapján 2018-ban az e-sport globálisan több mint 900 millió dolláros iparággá nőtte ki magát, a becslések szerint 2020-ra pedig elérheti akár a 1,5 milliárd dollárt is. Ezt felismerve a Debreceni Egyetem már évek óta számos területen kapcsolódik az e-sporthoz.

- A Debreceni Egyetem az egyik központja az e-sportnak, részben nagyszerű szakosztálya a DEAC Hackers, részben pedig kiváló tudományos kutatásai miatt, melyek során az e-sport teljes körű vizsgálatát végzik, sőt az oktatásban is teret adnak az e-sportnak. Az egyetem egy átfogó tanulmányt is írt a Digitális jólétprogram számára, amely az e-sport helyzetét, hátterét, jövőképét tárja fel, és amely a politikai döntéshozók figyelmét is felhívhatja ennek a területnek a fontosságára – hangsúlyozta Dénes Ferenc, a Digitális Sport Tudásközpont vezetője azon a konferencián, melyet a DE GTK Sportgazdasági és –menedzsment Intézetével közösen szerveztek meg.

A DE Sportgazdasági-menedzsment és Teniszközpontjában tartott tanácskozáson az e-sport közgazdasági, informatikai és magatartástudományi, vonatkozásait vitatták meg a szakemberek.

- A modern sport szülőhazája Európa, de az e-sport tevékenység megjelenése kihívás a kontinensen. Meggyőződésem, hogy az e-sportnak otthonra kell találnia a modern sport világában, ezért nagyon nagy örömmel látom, hogy Magyarországon is egyre többen hódolnak ennek a tevékenységnek – mondta videóüzenetében Deutsch Tamás európai parlamenti képviselő.

A sport jövője – A jövő sportja című országos konferencián Bács Zoltán kancellár kiemelte, hogy a Debreceni Egyetem hazánkban élen jár az e-sport tekintetében, hiszen az oktatáson, kutatáson és a sikeres szakosztályon túl jövőre elkészül az intézmény új e-sport központja is. 

- Terveink szerint 2020-ban adjuk át a Nagyerdei Stadionban azt a 300 négyzetméteres létesítményt, amelyben 60-65 gépállomás segíti az e-sport-felkészítést és -oktatást az egyetemen. Az Informatikai Kar és a Gazdaságtudományi Kar már beépített bizonyos képzési elemeket az oktatásba, emellett a jövőben önálló szakok, specifikációk megjelenése is várható – jelentette be Bács Zoltán.

A plenáris ülést követően két szekcióban folytatódott a csütörtöki tanácskozás, melynek megrendezését a GINOP-2.3.2-15-2016-00062 számú „Életminőség fejlesztése Kelet-Magyarországon: Táplálkozás-, teljesítménybiológiai és biotechnológiai experimentális kutatások és eszközfejlesztések a humán megbetegedések megelőzésére és kezelésére” projekt támogatja.

Sajtóiroda - TB